Over nog meer vriendelijke mensen, een website die een enorme showroom belooft en een winkel waar bijna niets staat ...


 

 De wereld is vol vriendelijke mensen. Dit gegeven helpt ons echter geen stap verder. De dame die ons ontving in de rolstoelwinkel was aardig. Heel aardig. Ze had alleen net zo goed schoenen of broodjes kunnen verkopen want van rolstoelen wist ze hoegenaamd helemaal niets.

We hadden mijn vader met een rolstoeltaxi vanuit Woerden naar Den Haag laten komen, omdat de website ons een enorme showroom beloofde met allerlei varianten van verschillende modellen. Eenmaal ter plaatse reed ik er drie keer voorbij omdat het grauwe pand op geen enkele wijze de uitstraling van een enorme showroom had.

Dat klopte ook wel. In de beperkte ruimte stonden aan twee zijden wat rolstoelen en rollators, zo ook in het midden van de ruimte. De variatie aan mogelijkheden was echter zeer beperkt. Geen trippelstoelen, geen stoelen die in de hoogte verstelbaar waren. Eigenlijk voldeed niets in deze ruimte aan de verwachtingen.

We zochten ter plekke de website op en wezen de dame op een compacte rolstoel, electrisch bedienbaar: zowel om te rijden als om met de stoel omhoog en omlaag te gaan.

"Ja, maar er staat ook: Levertijd 1 week, dus die hebben we niet in de showroom"

Ik was zo verbaasd dat ik de discussie niet eens aanging. Het verband tussen een showmodel en levertijd ontging me ten ene male. 

Er kwam een collega bij staan en die bleek in ieder geval goed ingevoerd in de mogelijkheden. We spraken dan ook af dat de betreffende stoel bij mijn vader thuis, op proef, geleverd zou gaan worden. Op deze wijze konden we ter plekke uitproberen of de stoel aan de verwachtingen voldeed.

Omdat we hier nu toch waren, hielpen we mijn vader in een elektrische rolstoel en kon hij het manoeuvreren eens uitproberen. Dat ging hem goed af.

Natuurlijk.

Volgend weekeinde gaat mijn broer in het appartement van mijn vader aan de slag om ruimte te maken voor het manoeuvreren in een rolstoel. Ik ga de ergotherapeute in het verpleeghuis benaderen: daar staat nu al op proef de eerder beschreven trippel-/rolstoel. Die willen we ook bij mijn vader thuis als hij een dagje op proefverlof gaat.

20 september...

Zou het ... ?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een terugblik op de gang van mijn vader door de verschillende instellingen en over mijn conclusie dat we nog veel te doen hebben om ouderen thuis te laten wonen.

Over hoe een blijde boodschap toch ook even moet landen en hoe Frans, de vrijwilliger, van geen dank wil horen ...

Over het ideaal van de langer thuiswonende oudere en de praktijk van marktwerking en verschraling in de thuiszorg